berätta vem som hackat min facebook och få 50$

Discussion in 'General Computer Chat' started by patrikn, Feb 24, 2011.

1. patrikn

patrikn New Member

Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hej,
    i kväll hände något mycket märkligt och skrämmande.
    Min flickvänn ringde mig med gråten i halsen och ville prata med mig, det som hade hänt var att hon hade fått ett konstigt mejl sade hon... jag åkte genast dit.

Min flickvänn hade då fått ett mail av en för oss okänd e-mejl-adress.
    Personen som skickade mejlet hade bifogat ett foto ( print screen)

På print screenen är det en facebook - mejl konversation. Där jag skriver till och flörtar med en annan tjej. denna tjejs bild och namn är överstrycket så man kan inte se vad det står för namn eller vad det är för bild på henne.
    som det ser ut på print screnen så har jag mejlat i ca 1 vecka med en annan tjej, " tackat för senast" och beskrivit hur mysigt vi hade det i helgen osv.
    Bilden ser sjukt äkta ut och det ser verkligen ut som om det är någon tjej som tagit en print screen på en konversation med mig , stryckit över sitt namn o bild och sedan skapat en fejk hotmail och skickat till min flickvänn.
    bilden ser jätteäkta ut, jag hade inte tvivlat en sekund på att det var en print screen själv om jag nu inte själv vetat att jag verkligen inte skrivit och flörtat och träffat en annan.

Detta är sjukt, läskigt och skrämmande, någon försöker få mig och min flickvänn att göra slut efter drygt fyra år av någon anledning.

Jag kan tänka mig tre olika senarion om vad som har hänt...

1. Någon har skapat ett facebook konto i mitt namn och sedan kopierat min profilbild, mejl konverserat med sig själv och sedan redigerat bilden för att dölja vem det är, och skapat en fejk hotmail för att skicka det till min tjej.

2. Någon har hackat mitt facebook konto, skrivit mejl till en annan tjej, raderat mejlen efter hand som de skickats/ kommit. Känns ganska ossanolikt dock eftersom personen i fråga aldrig kan veta när jag loggar in.

3. Någon har helt enkelt klippt och klistrat sjukt mycket med bilden. Riktigt avancerat i sådana fall eftersom tid, datum, reklam och andra detaljer är väldigt snarlika.

--------------------------------------------------------------------------
    Jag kan tänka mig att man kan kolla upp detta på följande sätt;

1... På något sätt se samtliga mina inloggningar på facebook, vilken tidpunkt och om möjligt varifrån. i sådana fall kan jag iaf bevisa för min tjej att det är fejk. jag kan även utesluta att det inte är någon som hackat min facebook.

2.. Jag har en hotmail adress som skickade till min tjej.. Kan man på något sätt se vem det är som skapat denna adressen? Vilket IP och varifrån?

3. kan facebook på något sätt se om det skapats ett konto i mitt namn för att sedan använda samma visningsbild som jag har.

Har ni några andra ideer och tips om hur man kan se vem det är som lagt ner såhär mycket tid och kraft för att förstöra mitt liv så skriv gärna till mig.
    Jag kommer att polisanmäla det här imorgon, jag vet inte om det är lönt mälpa mig.en ska prata med dem. Skriv gärna PM till mig om ni kan hjälpa mig. den som avslöjar vem/från vilken dator mailet har skickats eller varifån någon loggat in på min facebook belönas med 50$... om någon som hjälper mig se print screenen som blev skickad får de gärna det.

MVH Patrik
  2. Guest Ads

Google King of the Internet

3. patrikn

patrikn New Member

Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    jag förstår ingenting varför har det ändrats massa i min text som jag postade och en massa ord jag inte skrivit har lagts in i texten?

Ingen som kan hjälpa ?
  4. princeaniket

princeaniket Experienced Member

Trophy Points:
    106
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hii patrikn..

welcome to the forum first..

first of all this not a forum to discuss your personal matter here..
    second.. if you feel some one has hacked your account or some girl tries to be smart..
    try to say Truth to your girl friend..

Change your Facebook 's Password...
    Maintain your privacy and don't disclose to anyone " your password ".

Report to facebook about your fake account..

go to this and This page for more help..
    Last edited: Feb 24, 2011
  5. Bluedot

Bluedot Active Member

Trophy Points:
    41
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Things YOU need to do:

1. Login to Facebook and check whether somebody has an account with YOUR profile picture and YOUR name. Of course, if you see only one search result that matches the condition then it's your own profile and someone has hacked in. I'll get back to this later.

2. If there are two different profiles with the same name and same profile picture then you're good. Open the fake profile and note down the username. The username will be like this: http://www.facebook.com/profile.php?id="XXXXXXXXXXX...." where "XX..." is the username. It may also look like this: http://www.facebook.com/"XXXXXX...", if the user has modified his username and not using the default one. Report the problem with the username to the Facebook authorities.

3. If you have got your profile hacked, then simply follow these suggestions:
    a. Convince your girlfriend.

b. Change your password IMMEDIATELY before it gets hacked again. Remember, the stronger the password, the more difficult it is to hack by brute force. And if the password contains a combination of different strings and numbers, dictionary attack simply doesn't work. Change your password to something alphanumeric, with symbols, dots and dashes. A strong password has at least 10-12 characters.

c. If you had a strong password previously, the only other way to easily hack it is by making the user fall prey to Facebook applications. When an user clicks the Apply button on a facebook app webpage where it says that it's going to retrieve your profile info, and if the app belongs to a hacker, the user's hacked for certain. So in future, NEVER use facebook apps. You can block Facebook Apps by following this guide: http://digitizor.com/2010/10/09/disable-all-applications-at-once/

d. Make a strong password for your email ID as well, just in case. :)

Additional resources: http://www.watchingthenet.com/how-to-create-strong-passwordsand-remember-them.html

P.S. As said before by princeaniket. We're not detectives. And we're certainly not here to solve your personal matters. And we're always glad to help other forum members for nothing in return. So please don't say that 50$ thing in future.
    Last edited: Feb 24, 2011
  6. Raymond

Raymond Administrator Staff Member

Trophy Points:
    280
    Ratings:
    +72 / 0 / -1
    I've never used Facebook but if the screenshot is real, probably someone had installed a keylogger on your computer, or a remote access tool.
  7. JayCub

JayCub Prominent Member

Trophy Points:
    166
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    All the replies here are valid and comprehensive, offering an reward for what we are willing to share is not a good idea to be honest... Welcome to the forum, please take note of Raymonds, suggestion and beef up your security....
  8. kavinraja

kavinraja Prominent Member

Trophy Points:
    166
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Follow above suggestions.

Scenario 1:
    There is a chance for it, as it is not so hard to create a fake account.

Scenario 2:
    There is a chance for it too, as its so easy to find when you will be online, if the person installed a RAT(Remote Administration Tool) on your computer. They can do almost everything in your computer with that. So make sure your PC was not infected by doing a deep scan.
  9. leofelix

leofelix Distinguished Member

Trophy Points:
    266
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
  10. tarung1793

tarung1793 Active Member

Trophy Points:
    26
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    read the full email, if your GF using gmail then there is a straight option of read full email, others might also be having it (google how to do it). A full email contains the ip address of the sender so you will atleast know the location of the sender.
  11. Bluedot

Bluedot Active Member

Trophy Points:
    41
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Please correct me I'm wrong, but a person who can perform phishing attacks and hack others' profiles is surely intelligent enough to use a proxy.